A little over a month later Amber heard lost her libel lawsuit against her ex-husband Johnny Depp, the actor’s lawyers have persuaded the Fairfax court to either quash the verdict against her or order a new trial. According to reports, Amber’s legal team has said there is “no evidence” to substantiate the $10 million in damages she must pay to Johnny. Also read: Amber Heard is still under investigation for perjury in Australia

Johnny Depp had sued Amber for defaming him in a 2018 Washington Post article, in which she called herself a survivor of domestic violence. Amber contradicted him, claiming he was slandering her when he called her a liar. Both claimed to have suffered domestic violence at the hands of the other person during their two-year marriage. During the six-week trial, Amber was found guilty of defamation on all three counts. Johnny was also found guilty on one count, but acquitted on two other counts.

According to Court House News, in the court briefing submitted by Amber’s legal team, they state that Johnny’s team “acted solely on the basis of defamation by implication theory, abandoning all claims that Ms. Heard’s statements were factually false.” The letter also reiterated that Amber was unaware of the headline of her 2018 article. “Mrs Heard was not even aware of the headline until Mr Depp filed the lawsuit against her,” the short text read.

The motion also questions the damages awarded to Amber in the case and says the amount is excessive. Amber had to pay $10 million in compensatory damages and $5 million in punitive damages, but the judge reduced the latter to the legal maximum of $350,000. On the other hand, Johnny Amber had to pay a total of $2 million.

Court House News also reported that Johnny’s legal team rejected the appeal. In an email, his attorney Ben Chew called it “what we expected, just longer, no more substance.”

Johnny and Amber met while filming The Rum Diaries in 2010. They married in 2015, but separated the following year. Their divorce was finalized in 2017. Johnny previously lost a libel suit in the UK when he sued a publication for calling him a ‘wife beater’. The court found the allegations largely true.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.